Thursday, 4 June 2015

Lost World, Tambun

Assalammualaikum

Ahad baru ni aku bawak hannah pergi lost world..saje bagi dia happy sempena besday dia 20hb 6 nanti ni..nak buat besday party dah puasa..nak buat lepas raya sekali dengan adik taktau la ada bajet ke tak..haha..kalau ade rezeki kita buat ye anak-anak..

Sebelum kahwin 2 kali rasanya aku pergi lost world ni dengan kawan-kawan..yelah dekat je dengan rumah mak aku..15 minit tak sampai..masa tu pun murah wei..baru 22 hengget jer masa tu..lagipun takde gst lagi..nak jugak sebut haha..yelah gst ni menghantui hidup aku kot sekarang..haha..masa aku pergi dulu ada kolam air panas tau..berendam dalam tu nikmatnya..tapi sekarang dia dah upgrade dah..hotspring dengan spa tu dia bukak malam je..RM24 seorang..semata untuk kolam air panas je lah...

Ahad tu lepas bekpes terus gerak pergi tambun..aku ajak mak abah aku pergi sekali..takda maknanya dorang nak pergi..haha..hadeen mak aku tak bagi bawak..tempat gitu dengan hadeen kecik lagi..mak aku bawak hadeen pergi makan kenduri kawen haha lagipun hadeen tak suka sangat mandi kolam..haha alasan sangat padahal mak ko sibuk jugak nak mandi >___<

Sampai-sampai dekat pukul11..parking rm1..masa nak balik nanti dia kutip..ramai gila orang oiii..baru start cuti sekolah kan..nasib banyak kaunter tiket..takda la lama sangat beratur..


ni harga tiket masuk..tapi kalau korang ada kad mesra petronas, kad citibank atau kad watson leh dapat diskaun lagi..15% rasa nya diskaunnye..banyak jugak tu..hannah tak kena bayar lagi sebab ngam-ngam soii 90cm..haha lepas ni kena bayar dah lah..

pakaian renang..alaaa tak ketat sangat pun..korang pakai palazo je pun lepas..aku pakai track suit dengan tshirt je..
Memang tak boleh lansung bawak makanan dari luar..dorang check satu-satu beg kot..aku bawak lah dua tiga biji roti gardenia tu..aku cakap lah untuk anak..dia bagi lah bawak satu jer untuk hannah..cehhh



sebelum masuk..hannah takut cat belakang tuh..haha


welcome dance..haha masa ni kitorang nak melintas..layan jelah kejap..haha

semangat wooo dorang buat persembahan..gud job..!haha

dorang datang naik kereta kuda ni ha

tengah syok tangkap gambar, tetiba dia ni enterframe..hisss terkejut mak..haha

ada amoii offer nak tangkap gambar kami..tangkap lah satu..kang sentap lak abang sado belakang tu..

jenuh panggil tengok camera haih..
Memula kitorang buat aktiviti kering dulu..kang kalau terus berendam sejuk pulak nak jalan-jalan..lagi pun hannah dah masuk kolam pakat tak keluar dah lah..haha



hannah patung-patung gini semua dia takut..ape ke ha nye tah.. *____*

memula bagi hannah naik ni..tengok tu suka lah dia..ok mainan ni je tak membunuh..yang lain rasa nak tercabut jantung aku..haha

asri naik mula-mula..lepas turun aku tanya lah best tak..gayat tak..die kata alah rendah jer..tak gayat lansung..ceeee aku pun nak lah cuba..

selpie dua orang dulu sementara papa naik..

kompiden gila muka ha sebelum naik..bila benda tu dah bergerak aku rasa nak jerit jer dari atas..papa tadi kata tak gayatttttttttttttttttttttttt!!!!!!..asri gelak siap buat video pulak kat bawah..scary gila!ok tu je nak cakap..hahahaha

tak insap lagi tu, naik ni pulak..ok lah ni kurang sikit sebab benda nye pun lebar..cuma masa nak turun tu perut rasa geli gila..haha!
beratur nak naik train..malas wei nak jalan..dah panas masa ni..lagipun hannah mintak nak naik train..haha

nak jugak gedik..lalalala

baik hati papa nak tangkap gambar kita..kalau takkk jenuh..haha

ecececece papa kemain selpie.. 

lol peace terbalik pulak dia

ha kat situ korang boleh feeling romantik naik swan berdua, naik kayak pun boleh..rm5 je..bagi ikan makan rm1..kalau orang nak naik apa-apa yang berbayar dalam ni korang kena pakai kad eload tu..tunjuk kad je..dalam ni takda pakai cash..melainkan beli makanan je..yang ni je bayar aku rasa..yang lain free je..

kat sini boleh buat teambulding gak..kalau opis korang nak buat, suggest la kat sini..nampak macam best..

ha ada kedai minum cina lak dalam ni..seyes old skul gila dalam nya..tapi tak pasti halal ke tak..tak jenguk pun sebab dalam train je aku snap ni..

ada tiger..ada show antara pukul 3 hingga pukul 4..tak tengok pun sebab masa tu sibuk mandi..siyes rasa tak sempat tau nak lawat semua tempat dalam ni..

sampai kat tiger ni train berhenti kejap..terus kitorg turun sebab nak tengok lama sikit..

memula nak pergi lunch dulu lepas tu datang balik nak naik swan ni..sampai sudah pakat tak datang balik situ..hahaha..

nasib tangkap gambar dulu siap2 haha

janji ada gambar tak naik pun takpa..haha

apa tah nama binatang ni lupa dah..cute je

ni anjing..

ni ha detail dia..

macam-macam jenis ayam kat sini..

ostrich..

poney..setiap satu ada nama..yang putih tu tina tak silap aku nama nya..

tangkap satu buat kenangan..kah..

sini pun tak sempat singgah..kalau korang pergi singgah la tangkap gambar sambil pegang dulang bijih timah tu..ada rumah hantu jugak..kami tak masuk pun..asri riso hannah mengigau kang..haha..

lepas habis dah aktiviti kering kelaparan dah masing-masing..dekat ipoh street tu mahal sikit..pergi jer food court dia..nasi vanggey pun ada..korang bawak air masak banyak-banyak tau..kalau takat air tu dia lepas je..air dalam ni rm4 botol mineral kecik tu..pitammm

Dah makan, solat zohor lepas tu terus mandi..aku cadang korang bawak telekung tau..dalam surau dia tak banyak telekung..


 tak sabar dah  budak kecik tu


tengok ramai orang..haha

fuyoo dah macam gopro plak ha camera aku ni jelas splash air nya..haha

pelampung hijau tu boleh sewa..rm25..nanti dia refund balik duit..cuma masa pulang kan jangan hilang kan pelampung dan wristband..

eh berlarian macam filem hindustan pulak..

lepas gambar ni takda gambar mandi dah..aku hantar hp kat locker..aku pun nak join mandi sekali..haha..nak kena beli camera leh masuk ayo ni..senang sikit kan sambil mandi leh tangkap gambar..haha..sewa locker rm15..ikut besar..leh bukak tutup berapa kali korang nak..scan jer barcode dekat wristband tu..

masa ni hujan..nak balik baru tangkap gambar..ada slide untuk dewasa semua..kami tak naik pun..aku memang takut..haha 

berbaloii lah..hannah sampai dah biru mengeletor pun taknak naik..haha

masa ni ramai naik dah..nak dekat pukul6..

hannah : mama tangkap gambar hannah kat sini..


stress aku gambar goyang..grrr..nak letak jugak..haha

dengan papa..

dengan papa lagi..takda idea dah haha

harga kat kedai souvenir dia ok je..tak mahal sangat..masih mampu milik..

ni kedai dalam tu..ada jual pelampung budak semua..ok lah harga dia..fm pun ada..paling murah rm5..

nak balik dah..masa ni tunggu pekerja dia payung kan kitorang ke depan..masa ni hujan lebat..

beli fridge magnet jer..

Fuhh habis dah..pergi lost world je pun haha..gambar banyak sangat..blog ni aku jadikan diari..kang nak tengok balik bukak je blog kan..

Aku cakap kat mak aku, mak dalam pukul2 kitorang balik lah..takde maknanye..haha tu pun rasa tak cukup masa..betul-betul nak tutup baru balik haha..

Masa Beroperasi

Theme Park

Isnin - Jumaat : 11am-6pm
Hujung minggu, cuti sekolah, cuti umum : 10am-6pm

Hotprings & SPA

Hotsprings : 6.00pm - 12.00am
SPA : 12.00pm - 11.00pm

Tutup setiap hari selasa kecuali cuti umum dan cuti sekolah

Ok lah moga ada sedikit info sapa nak pergi tu..

BAI!

5 comments:

Aeen said...

bestnyaaaaa.....teringin nk bwk bebudak ni gi sane la nanti..

AnneRaini said...

nak juga pergi sana tp tiket tu agak membunuh.. haha. sejak2menjak gst ni semua benda kena berkira...hehehe

Umie Aisya said...

Wah bestnya! Xnmpk pon ramai org. Suka hannah ye berendam :)

Julia Johari said...

15 min je dari rumah ibu anez dan 22 ringgit je masa tu wowwwwwwwwwww....seronok tgk satu family anez bercuti, weeeeeeeeeeeee nak ikutttttttttt

Innanie Ariffin said...

Salam Kak,

boleh email kepada media@oceanlife2u.com mengenai details akak bagi tujuan penghantaran ephyra skin bar :

Nama :
Alamat :
Telefon :

Mohon akak berikan sebelum jam 6 petang hari ni ye :)

TQ